LED

بررسی درایور ال ای دی 50 وات

بررسی درایور ال ای دی 50 وات

درایور چیست؟

یکی از لازمه های استفاده از محصولات روشنایی تبدیل جریان متناوب (جریانAC) به جریان مستقیم (جریانDC) است که این کار باعث استفاده از درایور ال ای دی است. تبدیل کننده های جریان الکتریکی از جریان AC به جریان DC به چند دسته تقسیم می شوند: منبع های تغذیه، درایورهای بردی، درایورهای سوییچینگ و … .
درایور های بردی بدون روکش و رزین هستند. این مدل درایورها درجه حفاظت محیطی IP ندرند و رطوبت به راحتی در آن ها نفوذ می کند. بعضی از درایورهای LED با روکش و رزین تولید می شوند و IP بالاتری نسبت به درایورهای بدون روکش و رزین دارند.

خصوصیات درایور ال ای دی

این درایورها جریان ثابت مناسب ال ای دی های پاور هستند. ولتاژ به صورت متغیر طراحی شده است که به کمک آن می توان یک رنج از ال ای دی های پاور را به صورت سری استفاده کرد.

نحوه قرار گیری درایور

می توان در داخل محصول و هم جدا از ساختار بدنه قرار داد. جایگزین لامپ های رشته ای و کم مصرف CFL ،لامپ های ال ای دی است. درایور درون بدنه قرار می گیرد تا استفاده از لامپ راحت باشد. در بعضی از محصولات روشنایی درایورهای ال ای دی خارج از محصول قرار می گیرد تا در صورت مشکل و خرابی، بتوان به آسانی درایور را عوض کرد. محصولاتی مثل چراغ های سقفی، پنل های روشنایی، تجهیزات نورپردازی خارجی و … .

درایور ال ای دی به دو دسته تقسیم شود:

درایور بردی
درایور آی پی

درایور بردی:

درایور ال ای دی بردی جزو درایور های واترپروف نیستند و به صورت برد باز نیستند و آی پی ندارند و برای ضد آب کردن درایورها از وارنیش استفاده می کنند.

درایور آی پی:

درایور ال ای دی آی پی درون یک باکس فلزی است و ضد آب و ضد خاک است و معمولا در یک باکسی است که درون آن را با رزین پر می کنند تا در برابر آب و خاک مقاوم باشد.

ویژگی درایور بردی:

درایور بردی از نظر قیمت به صرفه است و بیشتر از درایور آی پی کاربرد دارد.

ویژگی درایور آی پی:
درایور آی پی رزین دار است و مقاوم در برابر آب و خاک و حرارت و درون این درایور ها از رزین پر شده است که به رزین نرم معروف است. برای به صرفه بودن از درایور های آی پی برای ساخت پروژکتور اس ام دی های 30 وات و 50 وات بیشتر استفاده می شود.

محیط های کاربردی درایور ال ای دی 50 وات

چراغ های خیابانی و معابر عمومی
انواع چراغ های صنعتی
انواع نورافکن
انواع پانل های سقفی
روشنایی های عمومی

 

درایور ال ای دی 50 وات

 

ال ای دی ها برای راه اندازی به منبع تغذیه ای با جریان ثابت نیاز دارند برخی از قطعات الکترونیکی با بالا رفتن دمای آن ها موقع کارجریان مصرفی آن ها زیاد می شود و به مرور زمان توان تولیدی و طول عمر آن قطعه کم می شود. منبع تغذیه درایور ال ای دی نیازمند منبع تغذیه با جریان ثابتاست. منابع تغذیه صنعتی ولتاژ ثابت دارد که آن ها مناسب نیستند.

درایورهای ال ای دی با جریان ثابت و ولتاژ متغیر تولید می شوند. درایورهای ال ای دی برخلاف خیلی از منبع تغذیه های صنعتی تا دمای 70 درجه به آسانی کار می کنند. منابع تغذیه صنعتی ضد آب نیستند. درایورهای ال ای دی در دو نوع با پوشش ضدآب و بدون پوشش ضد آب تولید می شوند.

مشخصات:

ولتاژ ورودی: 265-85 ولت AC

فرکانس کاری: 50/60 هرتز

خروجی: ایزوله

توان خروجی: 50 وات

جریان خروجی: 3%±1500 میلی آمپر

ولتاژ خروجی: 36-30 ولت DC

ابعاد (طول×عرض×ارتفاع):

8535×22 × میلی متر

به همراه سیم اتصال به بدنه و سرسیم

ابعاد

8.5×3.5×2.2 سانتی‌متر

وزن

40 گرم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *