تابلو نئون فلکسی

بررسی تابلو نئون فلکسی و ساخت تابلو نئون فلکس

بررسی تابلو نئون فلکسی و ساخت تابلو نئون فلکس
متریال و روش تولید نئون فلکس
نئون فلکس به عنوان یک المان نوری که ظاهری شبیه به نئون شیشه ای را دارد با استفاده از دو متریال کلیدی ساخته می شود که شامل پی وی سی نرم و ال ای دی.

کاربرد پی وی سی نرم در ساخت این نوع از تابلو به این صورت است که اول دو قالب جهت ساخت نئون فلکس در طول و عرض مشخصی ساخته می شود. (یک قالب به عنوان پایه ال ای دی و یک قالب به عنوان رویه نئون فلکسی)

در مرحله بعد پی وی سی های مخصوص که توسط دستگاه حرارت داده شده اند روی قالب ریخته می شوند و بعد از مدت زمان مشخص از قالب جدا می شوند و به شکلی کاملا انعطاف پذیر و نرم تبدیل می شوند.

در مرحله بعدی ال ای دی هایی که از قبل ساخته و سری شده اند را داخل و در گودی پایه نئون فلکسی قرار داده و در نهایت رویه کار که از جنس پی وی سی است روی پایه، همراه با حرارت قرار داده می شود که انجام این فرآیند به شکلی صورت می گیرد که ال ای دی ها کاملا در برابر گرد و قبار و ورود آب محافظت شوند.

تولید طیف رنگ تابلو نئون فلکس به سه شکل انجام می شود. مورد اول استفاده از پی وی سی های رنگ شده و کاربرد ال ای دی های سفید در پایه، مورد دوم پی وی سی سفید و ال ای دی رنگی و مورد سوم پی وی سی رنگی و ال ای دی رنگی که این مورد از اصولی ترین و کاربردی ترین روش تولید در نئون فلکسی است که استفاده از این نوع نئون فلکس در تولید یک تابلو تبلیغاتی باعث رویت رنگ طبیعی همراه با روشنایی یکدست خواهد بود.

مقاله آموزشی: آشنایی با ال ای دی رشد گیاه

ویژگی های تابلو فلکسی
ظاهری مثل نئون دارند اما بسیار بسیار از نئون انعطاف پذیرترند.

معمولا برای تبلیغات بالای مغازه بیشتر از این مدل تابلو استفاده می کنند.

این تابلو از دو متریال اساسی از جمله پی وی سی نرم و ال ای دی ساخته می شود.

ساخت تابلو نئون فلکس با پایه
اول یک سازه یا زمینه کار از جنس ام دی اف، کامپوزیت، چوب، پلکسی گلاس و مواردی دیگر در ابعادی مشخص ساخته می شود و بعد از آن طرح مورد نظر که می تواند شامل عکس خطی و یا متن باشد با استفاده از دستگاه پلاتر روی کاغذ درج می شود. در مرحله بعد پایه هایی مخصوص روی طرح (بین دو خط) نصب می شود و در آخر نئون فلکس روی پایه ها قرار می گیرد و مبادرت به روشنایی تابلو توسط ترانس 12 ولت خواهد شد.

ساخت تابلو نئون فلکس با قالب
ساخت قالب جهت نصب نئون فلکسی با استفاده از متریال هایی مثل پی وی سی، ام دی اف، پلکسی گلاس و مواردی مشابه انجام می شود به این صورت که طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه سی ان سی و یا برش لیزر مطابق با ضخامت نئون فلکسی روی متریال های گفته شده برش داده می شود و در نهایت نئون فلکسی داخل آن ها قرار می گیرد و با استفاده از منبع تغذیه به مرحله روشنایی می رسد.

کاربرد تابلو نئون فلکس

تابلو ها از لحاظ کاربرد در محیط، معمولا به دو صورت تابلو های فضای داخلی و فضای خارجی ساخته می شوند. ولی بعضی از تابلو ها قابلیت به کار گیری در هر دو مورد را دارند که تابلو نئون فلکسی از همین دسته است. نئون فلکسی با توجه به روشنایی زیبا و غیر زننده همراه با ضد آب بودنش می تواند به عنوان تبلیغات در محیط داخل و خارج شرکت ها، ارگان ها و مغازه ها استفاده شود.

مزایای تابلو نئون فلکسی
زیبایی و مدرن بودن تابلو نئون فلکس
تبلیغات و تابلو های تبلیغاتی یکی از عوامل بازاریاب و کسب درآمد در میان مشاغل و صاحبان آن است که یکی از عوامل در جهت جذب مشتریان، زیبایی و مدرن بودن یک تابلو تبلیغاتی است.

انعطاف پذیری تابلو نئون فلکس
انعطاف پذیری در ساخت حروف های برجسته در تابلو سازی از دیگر موارد مهم است و گروه های تابلو سازی کماکان در پی متریال هایی هستند تا در تولید یک تابلو تبلیغاتی با طرح های متنوع خروجی مثبتی را ارائه کنند، که تابلو نئون فلکسی با قابلیت انعطاف پذیری در زوایای مختلف می تواند برطرف کننده نیاز های مشتریان و تابلو سازان باشد.

نصب آسان تابلو نئون فلکسی
مشتریان تمایل دارند که تابلو تبلیغاتی را خودشان در محل مورد نظر نصب کنند و یا در هر زمان بنا به نیازشان مبادرت به جابجایی تابلو کنند که تابلو تبلیغاتی نئون فلکس با قابلیت نصب آسان می توان از اولویت های انتخاب مشتریان و کسب و کارها باشد.

طول عمر بالا در تابلو نئون فلکس
طول عمر ال ای دی های استفاده شده در نئون فلکسی ها معمولا بین پنجاه تا صد هزار ساعت است که در کنار ضد آب بودن این متریال تبلیغاتی تکمیل کننده مزایای آن است.

مصرف برق پایین در تابلو نئون فلکس
تابلو نئون فلکس با مصرف برق بسیار پایین از تابلو هایی است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه خواهد بود.

مقاله آموزشی: بررسی ریموت کنترل آر جی بی

قیمت تابلو نئون فلکسی

قیمت این نوع از تابلو مثل حروف های برجسته با توجه به متر محیط محاسبه می شود. منظور از متر محیط همان متر دور حروف یا طرح است. یعنی بعد از ساخت، تمام نئون فلکسی مصرفی، متر شده و با توجه به نرخ مصوب، قیمت نهایی اعلام می شود.

مورد دیگری که روی قیمت تابلو نئون فلکسی تاثیر دارد، متریال های استفاده شده در ساخت آن است. به طور مثال قیمت ساخت تابلو نئون فلکسی با استفاده از پلکسی گلاس ده میل به مراتب بالاتر از ساخت تابلو با استفاده از پی وی سی خواهد بود.

تابلو نئون فلکسی یا تابلو نئون فلکس

یکی از تابلو هایی که ساخت آن در دهه های قبل انجام می شد تابلو نئون شیشه ای بود که با استفاده از لوله های شیشه ای تولید می شد؛ در آن زمان ها تابلو نئون از تابلو های تبلیغاتی پر استقبال میان مشتریان بود، چرا که به شکل های مختلفی همراه با روشنایی ساخته می شد و این کار در آن زمان از مزیت های یک تابلو تبلیغاتی محسوب می شد.

تابلو نئون فلکسی با ورود خود به عرصه تبلیغات و تابلو سازی تحولی نو را به راه انداخت که می توان به مهم ترین آن ها کنار زدن نسبی تابلو نئون شیشه ای در این حرفه را نام برد؛ دلیل اینکه نسبی گفته می شود این است که تابلو نئون شیشه ای طرفداران خود را دارد و مورد استفاده در میان بعضی مشتریان قرار دارد.

تابلو نئون فلکس نوعی پلاستیک نرم است که داخل آن با استفاده از ال ای دی نور پردازی می شود و به خاطر انعطاف پذیری در جهت ساخت بسیاری از طرح ها استفاده می شود و می توان با استفاده از آن متن ها و اشکال مختلفی را تولید کرد. مزیت های تابلو نئون فلکسی تنوع رنگ بالا، مصرف برق پایین، منعطف بودن و طول عمر بالا است.

مقاله آموزشی: معرفی انواع ال ای دی

ساخت تابلو نئون فلکس روی پلکسی گلاس
ساخت تابلو نئون فلکسی روی پلکسی گلاس به این صورت است که اول پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر، متناسب با طرح تابلو برش داده شده و در نهایت، نئون فلکسی روی قسمت های برش داده شده پلکسی گلاس قرار داده می شود و در آخر به مرحله نور پردازی با استفاده از منبع تغذیه می رسد.

ساخت تابلو نئون فلکسی با سی ان سی روی چوب
دستگاه سی ان سی یکی از دستگاه هایی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به مواردی چون صنعت مبلمان سازی، دکوراسیون، خودرو سازی، ساختمان سازی و … اشاره کرد.

کاربرد سی ان سی در تابلو سازی مواردی هستند مثل برش پی وی سی در ساخت تابلو چلنیوم، برش و شیار در جهت ساخت تابلو کامپوزیت و دیگر موارد مشابه.

استفاده از دستگاه سی ان سی در ساخت تابلو نئون فلکسی به این صورت است که اول طرح مورد نظر روی ام دی اف سی ان سی می شود و در نهایت متریال نئون فلکسی روی قسمت های عمیق شده ام دی اف قرار داده شده و در آخر نور پردازی می شود.

نئون فلکسی به دلیل اینکه ام دی اف نسبت به پلکسی گلاس نرم تر است، طول عمر مفید تری دارد و ساخت و تولید آن در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد و در صورت نیاز خدمات بعد از فروش آن بهینه تر انجام می شود.

ام دی اف ها در رنگ بندی های متفاوتی تولید می شوند، می توان از رنگ های مختلفی در تولید تابلو نئون فلکس با ام دی اف استفاده کرد که این کار می تواند یکی از مزیت های ساخت و تولید با استفاده از ام دی اف و سی ان سی باشد.

مقاله آموزشی: کاربرد ال ای دی کلاهی

قیمت تابلو نئون فلکسی با ام دی اف و سی ان سی
قیمت ام دی اف ها در ضخامت های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، این کار روی قیمت نهایی تابلو تاثیر دارد و در واقع هر چه ام دی اف ضخیم تر باشد قیمت تابلو نئون فلکسی افزایش پیدا می کند.

قیمت ساخت تابلو نئون فلکس با ام دی اف نسبت به پلکسی گلاس پایین تر و به صرفه تری دارد.

شرایط استفاده از نئون فلکسی
• دور از دسترس اطفال نصب شود.

• برای جلوگیری از برق گرفتگی، در انتهای ریسه حتما از درپوش استفاده شود.

• ریسه ها در فاصله کمتر از ۵/۲ سانتی متر از هم نصب نشوند.

• برای ثابت نگهداشتن ریسه از ابزار فلزی استفاده نشود.

• از ریسه در محیط های قابل انفجار و اشتعال استفاده نشود.

• در صورت آسیب دیدگی در پوشش پلاستیکی ریسه، از آن استفاده نشود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *