تابلو ها و قطعات الکترونیکی

همه چیز در مورد تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی چیست؟

این تابلو طلایی رنگ است که با استفاده از ورق‌های پلکسی گلاس طلایی، اس ام دی‌هایی با رنگ طلایی و رول چلنیوم طلایی ساخته شده است. تابلو چلنیوم طلایی یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مدل‌های تابلو چلنیوم است که مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است.

انواع تابلوهای چلنیوم طلایی
انواع تابلوهای چلنیوم طلایی اعم از:
تابلو چلنیوم ساده
دوبل طلایی
تابلو چلنیوم طلایی پولکی
طلایی رینگی
پلکسی دوبل
تابلو چلنیوم طلایی پانچی
در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. تابلو چلنیوم ساده
یکی از ابتدایی‌ترین نمونه‌های تابلو چلنیوم که از یک لایه ورق پلکسی به رنگ طلایی برای ساخت رویه حروف و رول چلنیوم طلایی که برای ساخت لبه‌های حروف استفاده می‌شود. در نهایت نیز لامپ‌ها داخل حروف برجسته جاساز می‌شوند و بر روی زیرساز پی وی سی سوار می‌شوند.

۲. دوبل طلایی
برای ساخت تابلوهای چلنیوم دوبل طلایی، رویه حروف از دو لایه ورق پلکسی پانچ شده و اطراف حروف نیز با استفاده از رول چلنیوم طلایی رنگ تهیه می‌شود.

۳. تابلو چلنیوم طلایی پولکی
اگر تمایل دارید که تابلوی شما بسیار بدرخشد و جذابیت بسیاری داشته باشد توصیه می‌شود که تابلوهای چلنیوم طلایی پولکی سفارش دهید. برای اینکه زیبایی و درخشش آن را چند برابر کنید برای زیرساز آن از تایل‌های پولکی استفاده کنید. پس از فرایند طراحی این تابلو نوبت به حروف برجسته طلایی است که در قسمت زیر ساز تابلو شما نیاز به ورق پلاستیکی یا همان تایل دارید.
با توجه به نوع طراحی تابلو از تایل‌های پولکی که متناسب با کارتان است اعم از گرد، لوزی، مربع و سایر اشکال دیگر را به نمایش بگذارید. این نوع تابلو به دلیل داشتن قابلیت لغزنده بودن چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند.

۴. طلایی رینگی
برای تولید و ساخت تابلو چلنیوم طلایی رینگی بعد از طراحی تابلو چلنیوم طلایی، با استفاده از دستگاه برش لیزری دو پلکسی را برش دهید. در مرحله‌ی بعدی که نوبت به ساخت لبه حروف است که از ورق‌های استیل به شکل رینگ خم خورده است استفاده می‌شود.
رویه کار و لبه‌های رینگی نیز به یکدیگر مونتاژ می‌شوند و بعد از تکمیل شدن کار نوبت به نصب لامپ‌های اس ام دی می‌رسد که حروف بر روی ورق پی وی سی سوار می‌شوند، در صورتی که قصد دارید که به صورت ترکیبی تابلوی خود را سفارش دهید می‌توانید ورق‌های کامپوزیت را جایگزین زیرساز پی وی سی کنید. در واقع تابلوی چلنیوم رینگی و تابلوی کامپوزیت همزمان مقابل دید قرار دید یا می‌توانید چوب ترموود را جایگزین زیرساز استفاده کنید و یک تابلوی خاص و جذاب ترکیبی با نمای چوبی همراه با حروف برجسته چلنیوم طلایی خلق کنید که در مقایسه با سایر تابلوهای دیگر شاخص‌تر است.

۵. پلکسی دوبل
برای ساخت این نوع تابلوها نیاز به دو لایه ورق پلکسی با دو رنگ متضاد دارید. اطراف حروف چلنیوم را باید از رول طلایی با قطر ۷ یا ۹ سانتی‌متری استفاده کنید و برای زیرساز حروف برجسته از ورق‌های پی وی سی استفاده کنید.

۶. تابلو چلنیوم طلایی پانچی
شیوه‌ی ساخت تابلوهای پانچی به این صورت است که رویه یا لبه یا هر دو از طریق دستگاه پانچ به اشکال مختلف هندسی مانند دایره، مستطیل، مربع و ستاره یا هر مدلی که مدنظر طراح یا مشتری است پانچ کنید.
تولید این نوع تابلوها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص لیزر و پانچ و رویه و لبه‌های حروف نیز به شکل زیگزاگی و ردیفی پانچ می‌شود. در طول ساخت تابلو پانچی باید به قطر پانچ، تراکم و قطر لبه‌های آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشید تا باعث نشان دادن بلوک‌های اس ام دی روی کار نشود و یا شکل مشبک بودن حروف برجسته و براق بودن و چشمک زدن حروف به صورت نازیبا جلوه نکند.

کاربرد تابلو چلنیوم طلایی
این تابلوها به دلیل درخشان بودن و پر زرق و برق بودنشان مناسب برای عنوان تابلوهای سالنی، تابلو فروشگاه‌ها، شرکت‌ها همچنین تبلیغات محیطی می‌باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *