LED

ال ای دی کلاهی چیست؟ کاربرد ال ای دی کلاهی

ال ای دی کلاهی چیست؟ کاربرد ال ای دی کلاهی
ال ای دی کلاهی چیست؟

ال ای دی کلاهی که “straw hat led” هم گفته می شود، “straw hat” یعنی کلاه حصیری که متاسفانه بعضی از افراد به اشتباه به خاطر کلاه حصیری که روی ال ای دی وجود دارد و شبیه به کلاه حصیری هست به آن led کلاهی می گویند. ال ای دی کلاهی زاویه دید مناسب و درخشانی بالایی دارد ال ای دی کلاهی یکی از پر مصرف ترین led ها برای ساخت تابلو LED ثابت و صنف های مختلف است.

LED کلاهی رنگ های مختلفی دارد و در بسته های 1000 عددی در بازار پخش می شود و ولتاژ مصرفی ال ای دی کلاهی بین 2 تا 3 ولت است و جریان مصرفی 20 میلی آمپر است. LED HG یکی از LED های با کیفیت و معتبر در بین مصرف کنندگان شناخته شده است.که با طول عمر بالا و بدون ریزش یکی از led های مرغوب شناخته می شود.

لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی به عنوان لامپ های نشان‌گر و با نور کم در وسایل الکتریکی استفاده می شدند. بعداً استفاده از آن‌ها به بخش روشنایی گسترش پیدا کرد و با نور سفید آن با روشنایی ایده آل و مصرف کم تولید شدند.

شکل ظاهری ال ای دی کلاهی

شکل ظاهری ال ای دی کلاهی مثل بیشتر led های دیگر سطح مقطعی دایره ای شکل است. کلاهک آن ها بی رنگ است در حالت خاموش نمی توان از ظاهرشان فهمید که نورشان چه رنگی است.

تفاوت بین ال ای دی کلاهی و اوال

سطح مقطع ال ای دی های کلاهی دایره ای شکل است و شکل ظاهری آن شباهت زیادی با کلاه های حصیری دارند. ال ای دی اوال که led oval گفته می شود و به معنی ال ای دی بیضی است. سطح مقطع آن برخلاف ال ای دی های کلاهی بیضی شکل است به همین دلیل ال ای دی اوال یا بیضی می گویند.

تفاوت دیگر ال ای ای کلاهی و اوال این است که کلاهک ال ای دی های کلاهی بی رنگ است و در صورت خاموش بودن ال ای دی نمی توان رنگ آن را از ظاهر آن تشخیص داد. ، کلاهک ال ای دی های اوال رنگی و به رنگ نور ال ای دی ها است. ال ای دی های اوال به خاطر شکل ظاهری آن ها زاویه ی بیشتری نسبت به ال ای دی های کلاهی دارند. ال ای دی های اوال نسبت به ال ای دی های کلاهی محیط بیشتری را برای روشنایی تحت پوشش خود قرار می دهند.

با این حال زاویه دید بیشتر و نور بهتر ناشی از آن شاید در تاریکی چندان دیده نشود. تفاوت زاویه دید میان این دو نوع ال ای دی را زمانی بهتر متوجه می شوید که آن دو را در طول روز و در زیر نور طبیعی مورد مقایسه قرار دهید. به این ترتیب اگر در طول روز و با زاویه مایل به ال ای دی اوال یا تابلوهایی که با استفاده از ال ای دی اوال ساخته شده اند نگاه کنید نور را با کیفیت بیشتری نسبت به ال ای دی های کلاهی مشاهده خواهید کرد. زاویه بسته ال ای دی های کلاهی موجب شدت بیشتر پرتاب نور می شود و در نتیجه درخشندگی بیشتری دارند.

برخلاف ال ای دی های کلاهی، ال ای دی های اوال به دلیل زاویه دید بیشتر ، نور ملایم تری دارند. ال ای دی های کلاهی نسبت به ال ای دی های اوال زیبایی و درخشندگی بیشتری دارند. تابلوهای ساخته شده با استفاده از ال ای دی های کلاهی حتی در صورت خاموش بودن زیبایی خاصی دارند و در نتیجه جلوه خاصی به تابلو می بخشند. ال ای دی های اوال برخلاف ال ای دی های کلاهی این ویژگی را ندارند. تابلوهای اوال به دلیل رنگی بدون ال ای دی های آن گزینه مناسبی برای کاربردهای روز دید و محیط های روشن است.

کاربرد led کلاهی و اوال

با led اوال و کلاهی می توان تابلو ال ای دی ثابت تبلیغاتی تولید کرد. و می توان روی تابلو های هشدار از led اوال و یا کلاهی استفاده کرد.ظاهر led کلاهی به این صورت است که شیشه روی ال ای دی 5 میل است و از نظر رنگی به صورت رنگ شفاف تولید و عرضه می شود.ظاهر ال ای دی اوال بیضی شکل است و به صورت خود رنگ تولید می کند. زاویه پرتاب led کلاهی 45 درجه است ولی پرتاب نور ال ای دی اوال 120 درجه است.بسته بندی led کلاهی و اوال به صورت 1000 عدد led در یک بسته می باشد.

نحوه سری کردن ال ای دی های اوال و کلاهی

ولتاژ ال ای دی های قرمز و زرد 1.8 تا 2 ولت است.

ولتاژ ال ای دی های سبز پر نور ، آبی پر نور ، سفید پر نور 3 تا 3.2 ولت است.

ولتاژ ال ای دی های سبز و زرد خود رنگ 1.8 تا 2 ولت است.

در ال ای دی های 2 پایه ، پایه بلند همیشه به عنوان پایه مثبت و پایه کوتاه منفی محسوب می شود.

اگر از سوئیچینگ یا آدابتور 12 ولت استفاده می شود جهت سری کردن ال ای دی ها ، مقاومت های زیر نیاز است:

برای ال ای دی های قرمز و زرد ، اگر 3 تا 3 تا سری شود ، مقاومت 330 اهم یک چهارم وات استفاده می شود.

برای ال ای دی های قرمز و زرد ، اگر 5 تا 5 تا سری شود ، مقاومت 100 تا 150 اهم یک چهارم وات استفاده
می شود.

برای ال ای دی های سبز ، آبی و سفید پرنور ، اگر 3 تا 3 تا سری شود ، مقاومت 100 تا 150 اهم یک چهارم وات استفاده می شود.

مقاومت برای ال ای دی های سبز و زرد خود رنگ که نور زیادی ندارند ، مانند ال ای دی های قرمز و زرد محاسبه می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *